Danskerne er generelt vilde med de sociale medier, både af privat og af erhvervsmæssige grunde. Efter at de sociale medier er kommet frem, er vores måde at kommunikere med hinanden helt anerledes. Facebook er helt klart den mest bruge kommunikations form af de sociale medier, især er de unge first movers heraf, samt nye unge iværksætter. Men når det er sagt, bruger nye, gamle, små eller store virksomheder også de sociale medier til markedsførere sig selv.
Udover Facebook er Linkedin, også meget populært. Det er her vi har vores CV online, og udelukkende vores professionelle og faglige viden. Herefter kommer Instagram, hvor vi kan markedsføre os selv via en visual fremgangsmåde. Det helt nye, er at markedsfører sig selv igennem videoer, hvor at brugeren får et klart billede af hvad et eventuelt produkt eller oplevelse kan, dette kan både gøres i YouTube eller en film på Facebook, Instagram eller din hjemmeside. I takt med dette, bliver snapchat også et mere kendt medie at bruge, især i TV og film branchen. På denne måde kan de komme i kontakt med målgruppen, og skabe opmærksomhed igennem små videoer eller billede, der bliver sendt direkte til brugerens mobil. Man kan godt sammenligne det lidt med et nyhedsbrev. Hvis man har en nyhed omkring en foto konkurrence, kan man ligge det på snapchat. F. eks både hvor man fortæller igennem en video hvad konkurrencen går ud på, og evt. billeder med eksempler på hvordan det kan gøres. Brugeren har selv sagt ja til at få det, og har en form for interesse i forvejen for personen/programmet eller virksomheden.